tisdag 17 maj 2016

Har jag en atoimmun sjukdom?

Någonting har varit fel i min kropp senaste månaden. Jag trodde från början att det berodde på att jag är utmattad och nedstämd pga hela den här barnlöshetskarusellen. Men så svimmade jag på jobbet för snart tre veckor sedan och fördes med ambulans därifrån. Man hittade ingenting på proverna, men mitt blodtryck vad väldigt lågt. Efter det har blodtrycksfallen avlöst varandra och jag har känt mig alltmer matt och orkeslös och har även tappat tre kilo i vikt. Efter kontroller på VC har jag nu fått remiss till CT-skalle och ytterligare blodprover skall tas då man misstänker låg Kortisol halt. Jag har nu blivit tillsagd att ta det lugnt och inte utsätta kroppen för stress eller fysisk aktivitet i väntan på de nya provsvaren som kommer om ca två veckor. Problemet är att mitt jobb innebär både stress och fysisk ansträngning och dessutom är vi mitt uppe i "göra barn" processen då det börjar närma sig ÄL.

Det känns så typiskt att när jag väl trodde vi hade alla svaren så dyker ytterligare ett problem upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar