onsdag 6 januari 2016

Jag vill påbörja IVF nu!

En ägglossning har varit, hoppet tändes och sedan släcktes det igen. Jag hann göra två graviditetstest innan jag bittert tvingades inse att mensen var på väg. Det gör ont inombords och nu vill jag inte försöka på det sättet mer. Jag ringde den mottagning som vi får hjälp ifrån och bokade in ett telefonsamtal med vår gynekolog idag, för nu vill jag påbörja IVF. Jag vill inte vänta två månader till. Jag vill börja nu! Det kommer ändå inte ta sig om vi försöker på egen hand i två månader till. Jag vet det eftersom vi försökt så länge nu och någonting gör att det inte vill fästa trots att vi har sex innan, under och efter ÄL. Någonting gör att det inte blir och jag orkar inte med besvikelsen och sorgen vid varje misslyckat försök längre. Jag orkar inte lägga skulden på mig själv mer. Nej, nu vill ha mer hjälp och därmed IVF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar