söndag 22 november 2015

Barnavdelningen

Jag plågas när jag går genom lindex barnavdelning, men trots smärtan så dras jag dit för på något sätt känns det lite lättare om jag får gå där och låtsas att jag har barn eller snart kommer att få. Samtidigt bildas en klump i halsen när jag nästan går in i en mamma med stor mage. Med en liten bebis därinne. Jag ursäktar mig och fortsätter tittar på mjuka baby kläder med fina mönster och drömmer mig bort igen. Då avbryts jag av att ett butiksbiträde säger; "Vill du ha hjälp?" och plötsligt kastas jag tillbaka in i verkligheten ännu en gång. Den ofrivilliga barnlösa verkligheten och jag skakar på huvudet till svar innan jag skyndar ut ur butiken.

Just nu känns allt smärtsamt och tomt och jag plågas av skamkänslor kring att jag inte lyckas bli gravid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar